Artículo

Factors driving entrepreneurship of a student in the city of Concepción

Karina Fernández Román, Bastián Cabrera Nova, Fabián Jeldres Monsalve, Jonathan Saravia Leal

Abstract


This study´s objective is to discover the key factors that support and encourage entrepreneurial drive in students in the city of Concepcion. Non-directive interview was used to conduct an exploratory study by contrasting the viewpoints of entrepreneurship in three subjects.

The conclusions indicate that the main factors that push entrepreneurship can be divided into three categories: resources, networks and entrepreneurial drive, the latter being both the most important and the most difficult to cultivate.


Keywords


student; entrepreneur; entrepreneurial motivation; Concepción

Full Text:

PDF (Español)

References


Aliaga, C., y Schalk, A. (2010). Empleabilidad temprana y emprendimiento. Dos grandes desafíos en la formación superior en Chile. Calidad en la Educación, 33(1), 319-337.

Amorós, J. y Abarca, A. (2014). Reporte Nacional de Chile 2014. Global Entrepreneurship Monitor 2014, 24-42.

Amorós, J. y Echecopar, G. (2008). Emprender en Chile: ¿Estamos en el camino correcto? En P. Cortez (ed.), Emprendimiento e Innovación en Chile: Una Tarea Pendiente (pp. 81-128). Santiago de Chile: Universidad del Desarrollo.

Arias, M., y Perez, R. (2015). Emprendimiento: cómo comenzar una empresa con éxito. FACE: Revista de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 14(1), 175-183.

Fuentes, F., y Sánchez, S. (2010). Análisis del perfil emprendedor: una perspectiva de género. Estudios de economía aplicada, 28(3), 696.

Mancilla, C., y Amorós, J. E. (2012). La influencia de factores socio-culturales en el emprendimiento, evidencia en Chile 2007-2010. Multidisciplinary Business Review, 5(1), 15-25.

Parra, M. (2014). Las nuevas reformas del gobierno al sector financiero. Observatorio Económico. 50(1), 80.

McClelland, D. C. (1961). The achieving society. New Jersey, USA: Van Norstrand Co. Princeton.

Montoya, J. y Bueno, L. (2014). Emprender es cosa de jóvenes. Bit, 197(1), 6.

Malhotra, N. (2008). Investigación de Mercados. México: Pearson educación.

Rodríguez, V. G. (2013). Apología del emprendedor: Análisis crítico del discurso sobre el interés propio. OXÍMORA Revista Internacional de Ética y Política, (3), 56-74.

Reynolds, P., Hay, M., y Camp, M. (1999). Global Entrepreneurship Monitor. 1999 Executive Report, London Business School, Babson College. Kauffman Center for Entrepreneurshipal Leadrship Development, 3.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed in:

       IndexCopernicus

Plagiarism analysis by: